Oversteek van oost naar west - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jenny Jongh - WaarBenJij.nu Oversteek van oost naar west - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jenny Jongh - WaarBenJij.nu

Oversteek van oost naar west

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

23 November 2016 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Gister 27 graden vandaag begonnen we met 14 graden en naarmate de dag vorderden zakte de temperatuur naar 10 graden .Dus zitten nu met de kachel aan in de Camper.

Eerst vanmorgen naar de garage geweest in Dunedin met de Camper, gelukkig niks ernstig , vermoedelijk vuil en steentjes tussen de remschijven .
Na een heerlijke cappuccino met een whitebrownie met cranberry's , konden met een gerust hart vertrekken voor onze oversteek van oost naar west.
Ondanks dat het zwaar bewolkt is en heel veel regen blijft het een heel mooi land .
Ik die altijd slaap in een auto ,heb hier echt geen tijd voor om mijn ogen dicht te doen .
Onderweg nog gestopt in Lumsden voor een heerlijke Piza .
Zitten nu op camping Te Auna Lakeview Holiday Park , een mooie camping aan het meer.
Hier blijven we drie nachten , morgen (donderdag)een rust dag wat rijden betreft .
De bedoeling is dat we gaan wandelen of zoals ze hier zeggen tracking .
Vrijdag 25/11 gaan we voor excursie naar Milford Sound voor de boottocht op de fjorden .
De vooruitzichten van het weer zijn niet super maar we hebben al van verschillende mensen gehoord dat het met regen het mooist is op de fjorden .
Dus daar gaan we dan maar vanuit.
Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Jenny

• 23 November 2016 - 07:52

Patricia:

Hoi Jen en Joop

Wat leuk om te lezen allemaal!! Ben je zo ver weg en toch een beetje dichtbij (ben net wakker en wellicht een beetje sentimenteel)

Dikke kus!!!! En geniet van de Fjorden (doet me aan bepaalde beelden denken van de films van Lord of the rings, die zijn daar ook opgenomen. Als t daar op lijkt dan wordt t inderdaad spectaculair

• 23 November 2016 - 09:01

Lia:

Hallootjes,

Wat fijn dat er niks met de camper is.
    Gaaf de fjorden, zo mooi!! Jullie gaan genieten!
    Zet Joop wel zijn gopro aan met tracking.
    Je weet het hè met regen zijn de kleuren zoveel mooier,
    Benieuwd naar jullie verhalen van de fjorden en de tracking.
    Liefs ons xxxx

• 23 November 2016 - 10:40

Marja:

Hoi lieve twee ,

ja die steentjes krijgen jullie vast meer hoor vooral als ze aan het werk zijn dan komen ze spetterend tegen de auto.
    haha ja zo in de warmte en dan weer de kou en dan met de kachel aan gek he?
    ohh maar als je vrijdag naar milford sound gaan ,ben daar echt benieuwd naar hoor Piet wil dat ook nog zo graag eens zien ,zoveel over gehoord.
    het moet erg indrukwekkend zijn.
    ja hha je ogen dicht doen tijdens de rit heb je echt geen tijd voor he? zoveel te zien.
    wij zijn toen met lies en louis helemaal naar Wellington gereden maar konden toen de oversteek niet doen vanwege de hard wind ,lies had toen een operatie achter de rug en was voor haar toen geen optie we zijn toen in wellington gebleven nou geen spijt van gehad zo,n schitterende stad en veel van gezien echt een aanrader.
    nou geniet donderdag lekker van de rustige dag en blijf de ogen uitkijken ben best een beetje jaloers nu haha,nee hoor geintje maar ik weet zeker dat jullie genieten .liefs van ons xxx