Op zoek naar Dolfijnen bij Russell - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jenny Jongh - WaarBenJij.nu Op zoek naar Dolfijnen bij Russell - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jenny Jongh - WaarBenJij.nu

Op zoek naar Dolfijnen bij Russell

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

11 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

S'Ochtends wakker geworden met een heerlijk zonnetje.
Talitha en ik zijn toen een heerlijk ontbijt naar moeders recept gaan klaar maken Wentelteefjes!!
We hebben een lekkere rustige ochtend gehouden , koffie drinken aan de Baai . Om 12.40 stapte we op de boot om die middag te gaan varen en dolfijnen te zoeken en misschien met ze te gaan zwemmen . Alleen dat laatste is alleen mogelijk als er geen baby dolfijntjes bij zijn. Er werd ons gevraagd ook mee het water af te zoeken en ja hoor onze speurneus Joop ziet de eerste groep als eerste, het waren de Bootlenose Dolfijnen, dit zijn grote en zwaardere Dolfijnen ze kunnen max. 3 meter worden en een gewicht van 200 tot 650 kg.
Prachtig om dit te zien er was ook een kleintje bij.
Na een tijd varen we hadden de hoop eigenlijk al opgegeven , zagen we eindelijk, een hele grote groep van ca. 60 à 80 Common Dolfijnen . Dit is een kleiner soort dolfijn , ze zijn te herkennen aan hun patroon van 3 kleuren , zij worden max 2,1 meter en wegen 80/135 kg.
Ze zijn echt supersnel en laten graag zien dat ze er zijn.
Ook bij deze groep zaten kleintjes dus niet zwemmen helaas.
Nou was door de stevige wind de zee best ruig dus ik vond het niet zo heel erg.
Om 16.00 weer terug op de camping en even niks.
Morgen op weg naar Whangarei , de een na laatste stop voordat we naar Auckland gaan om op de 15de de Camper in te leveren.

Groetjes Joop ,Jenny en Talitha

• 11 December 2016 - 22:32

Marja:

hoi lieve drie,
    nou we hebben hier goed geduimd dus toch de zon, ja gaaf he? die boottocht.
    wij hebben ook met z'n vieren zo genoten toen.
    nou het is een en al verrassing voor jullie deze reis ,je ziet hoe hard het gaat ,geniet er nog van.
    ik ga nu naar m,n mandje voor jullie een prachtige dag weer hoor.
    xxxxx liefs van ons.

• 12 December 2016 - 08:23

Anneke:

Hoi
    Jammer dat jullie niet met de dolfijnen konden zwemmen
    Gelukkig dat het weer beter is. X