Wandeltrack Mermaid Pool en v Matapouri>Whale Bay - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jenny Jongh - WaarBenJij.nu Wandeltrack Mermaid Pool en v Matapouri>Whale Bay - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jenny Jongh - WaarBenJij.nu

Wandeltrack Mermaid Pool en v Matapouri>Whale Bay

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

13 December 2016 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Vanmorgen weer wakker worden met een zonnetje het moet niet gekker worden.
Na ons ontbijt richting Matapouri gereden want daar gingen we een ronde lopen van 1,5 uur van Matapouri strand naar Whale Bay en terug .
Bij de Bay van Matapouri de Camper geparkeerd , we zagen een waanzinnig strand met een heerlijke zee , even zoeken waar we heen moesten .
We dachten dat we het gevonden hadden er stond iets over Mermaid pool dus dat zal wel op de weg zijn naar de Whale Bay .
Het ging over een smal pad omhoog en dan bedoel ik echt omhoog . Tijdens de klim bomen vasthouden er hingen zelfs touwen aan de zijkant om je omhoog te trekken.
Eenmaal boven moesten we aan de andere kant weer naar beneden . Maar het was weer de moeite waard alleen het wandelpad liep niet door dus we moesten dezelfde weg weer helemaal terug en de steile beklimming weer afdalen .
Beneden aangekomen op zoek naar de track richting Whale Bay.
Ook dit was klimmen alleen was deze track goed aangelegd met paden . Het was een mooie wandeling en Whale Bay en de uitzichten waren het de moeite waard.
Terug in Matapouri nog lekker een uurtje op het strand gezeten.
Terug op de camping voelde we onze beentjes wel en Talitha haar verbrande hoofd en nek .
Morgen woensdag nog een dagje hier , aan het eind van de middag gaan we naar Orewa voor onze laatste overnachting in de Camper , Donderdag 15/12 rijden we naar Auckland om de Camper in te leveren en ons in te checken in het hotel voor twee nachten .
Een echt bed jippie !!

Tot morgen groetjes Joop Jenny en Talitha

• 13 December 2016 - 11:32

Ina Huisman:

Jongens wat zijn jullie aan het genieten. Een reis om nooit te vergeten. Ga zo door zou ik zo zeggen.
    Lieve groetjes van ons beiden.

• 13 December 2016 - 11:58

Marja:

wat een prachtige foto,s weer. en wat heerlijk dat jullie nu droog weer hebben.wat een avontuur ,
    jullie kunnen niet zeggen wij hebben niks gedaan in deze vakantie haha.
    nou voor nu lekker slapen en gezond weer op.
    liefs van ons xxxxx

• 14 December 2016 - 08:27